Let's get lost!

Víkeeend, konečně přestalo pršet a vyrazila jsem poznávat město. Už bylo na čase! :)

Moje objevování nových míst a uliček v Bordeaux hodnotím jako hodně chaotické :D Kdo mě zná, tak se asi moc nediví, ale tentokrát v tom jsem fakt nevinně! 

Svou průzkumnou výpravu jsem začala na Place de la Victoire (kam jsem náhodou trefila i sama, protože to mám skoro za rohem) a odtud jsem pokračovala na Place de la République. Teda, chtěla pokračovat.

Place de la Victoire

Rozhodla jsem se věřit navigaci Sygic, která, jak jsem zjistila, má ještě větší orientační nesmysl, než já. A to už je fakt smutné, u GPS obzvlášť :)) Jednou mi ukazovala, že jdu na sever, pak že na jih a nakonec jsem si všimla, že mě naviguje do úplně jiného místa, než které jsem už asi třikrát nanovo zadávala.

Po 30 minutách usilovného Sygikování jsem se objevila zpátky na La Victoire. Pro změnu jsem teda přišla jinou uličkou - na toto náměstí jich vede asi 8 (a já jen doufala, že je za dnešek tímto stylem neprozkoumám všechny).

Place de la République

Sygic jsem vypla a vydala se podle mého úsudku. No, pak jsem si uvědomila, že jen v Šumperku jsem se přestala ztrácet až asi po 10 měsících.. Tak jsem rozhodnutí přehodnotila a začala se orientovat aspoň podle městských směrovek. Pak už jsem se radši neorientovala podle ničeho. A čím víc jsem se ztrácela, tím víc krásných míst jsem nacházela!


Dokonce jsem zabloudila až k Tolkienovi :)

Celkově jsem zatím poznala, že:

  • Francouzi chodí zásadně na červenou. A tomu jsem rychle přivykla hned ze dvou důvodů:
    a) zatímco červená si ve svém trvání dává skutečně na čas, zelená se neohřeje snad ani 5 vteřin b) přece na tu zelenou nebudu neustále čekat sama! :) (jednou se mnou teda poctivě čekal nějaký kluk, ale toho podezřívám, že byl, stejně jako já, Erasmák neznalý místních zvyklostí)

  • Po cestě jsem si všímala, jaká auta ve Francii jezdí nejvíc. Asi nikoho nepřekvapí, že ze 146 sledovaných vzorků byly 62 % Peugeoty (můj statistický um byl vždycky exaktní :D) a následují Renaulty, Fiaty a Citroëny. Ale! Za honičková auta (taková ta civilní s majáčkem) si francouzská policie vybrala nové Fordy ! A vím, že touto informací potěším minimálně 1 člověka :D :-*

Jako na bidýlku!

  • Občas pocítím závan domova :)

Lycée Václav Havel. Spíš teda [avel] :))


  • Je tu krásně :)

Nekonečné typické balkonky

Musée d'Aquitaine

Place de la Bourse v noci

  • A venku už zase prší...

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Thajsko - Phuket a Phi Phi

Mangkhut ..nebo tak nějak

To už jsem tu měsíc??