První dojmy


Tak jsem v Bordeaux! :)

A vzhledem k tomu, že tu od soboty (tedy po celou dobu, co jsem tady) prší, rozhodla jsem se, že budu aspoň sdílet zkušenosti a budu psát tento zápisník. Sem tam. Nebo jinam.

Dojem 1. Ubytování

Kdokoli zvažujete Erasmus ve Francii, ušetřete si nervy a zvolte školu, která  koleje! :D Ale i na ty se prý čeká dost dlouhou dobu.. Naše škola ubytování neposkytuje, ale s neuvěřitelným štěstím jsem nakonec byt sehnala. Navzdory více než měsíčnímu hledání je spousta mých spolužáků doteď odkázaná na bydlení v BnB, hostelech nebo u kamarádů a pořádné ubytování si zajišťují až teď na místě. Když už mluvím o BnB, znáte Airbnb? pokud chcete cestovat a hledáte na pár dní relativně levný nocleh, zkuste omrknout i tuto stránku :)

Je to docela šílené, Bordeaux má 4 univerzity a k tomu dalších 14 VŠ (na poměrně malé město je to číslo nějaké vysoké, že? chm, věřme ale Wiki :)) a nemá holt ubytovací kapacity. A když už na nějakou normální nabídku (tj. nestojí nad 420€ za měsíc, není 15 km od školy, nechtějí osobní setkání 14 dní předem, protože to z ČR jaksi není možné a není to místo u kluka, který vám k nabídce pokoje rovnou přihodí i nabídku ke sňatku - asi bonus?) narazíte, tak si připravte garanta, vysokou pálku na zaplacení kauce apod. Anebo napište mně a můžete mě po mém odjezdu vystřídat tady na studentském bytě. Nejenže se tak vyhnete všem předchozím formalitám, ale ještě k tomu budete mít takový balkonový výhled - přímo na La Grosse Cloche! Naštěstí nezvoní. :)

Výhled na La Grosse Cloche
(náhodou 5 minut nepršelo, a tak jsem se jala fotit)

Dojem 2. Počasí

Od mého příjezdu mi Bordeaux zatím ukazuje jen svoji deštivou tvář a ačkoli fotky romantických francouzských zákoutí vypadají na internetu krásně, a to i když prší, padají trakaře nebo ... cokoli jiného, realita je jinde. Potvory photoshoperské by totiž dokázaly udělat křišťálově průzračnou oázu i z řeky Garonny, která spíš než řeku připomíná valící se lavinu bláta (a mé představy o každodenním docházení do školy po nábřeží malebné řeky tak opět narazily na nekompromisnost reality :D).
A hlavně se teda fotografovi v dešti nikam nechce. :)

Podle předpovědí má ale sluníčko na delší dobu přece jen vysvitnout! A to už v únoru! Wohoo! :D

Ale pár fotek jsem zvládla - tyto nádhery (Place de la Bourse a Porte Calihau) budu míjet každý den po cestě do školy a ze školy. Pecka, ne? :)

Place de la Bourse

Dojem 3. Francouzi jsou, řekněme, nepořádní

Objevování města tedy nechávám na alespoň trochu sušší podnebí a zatím se skamaráďuju (ok, to slovo neexistuje, ale svoji grammar nazi stránku jsem nechala doma) s mými spolubydlícími, o kterých vím třeba to, že nejsou fanoušky čistoskvoucí domácnosti alá Mr. Propper.

Francouzi obecně platí za špindíry. Ale možná, že jen ti v Bordeaux. A možná, že právě proto se obyvatelům Bordeaux říká Bordelais - a ani chudáci neví, jak trefné to je v češtině, hihi. :)

Dojem 4. Jazyk

"Anglicky to zvládám, do FR pojedu hlavně brousit fráninu!" Hahahaha :D Ale tak, rozumím a zatím vždy každý pochopil, co po něm chci. Teda, aspoň když jsem mluvila anglicky.

Francouzština.. I přes nepopiratelný fakt, že mě papoušek Duo každodenně za moji úroveň francouzštiny moc chválí (:D), nikdo jiný to neudělá. A já už vůbec ne. Např. při první cestě do školy jsem potkala dvě slečny, které se mě, zkušené Bordóňanky, ptaly na směr tramvaje. Odpověď: "Eeeh, je ne sais pas, je suis en Bordeaux for the first time.." Franglicky snadno a rychle! A ani nevíte jak! :D No, už můžu být jen lepší! :)

Dojem 5. Škola

Škola je krásnáá :) Moderní a přímo na nábřeží řeky Garonny. V úterý nás tu přivítali, rozdali tašky s logem školy (ať reprezentujeme!) a nakonec jsme dělali test z francouzštiny.

Promo dárek se vždy hodí :)

Výuku mám ale v angličtině. Naštěstí. A zároveň doufám, že ji v té angličtině vážně budu mít :) Systém je tu totiž všelijaký.

Např. rozvrhový systém je ve škole takový, že vlastně žádný není. Mění se nám ze dne na den, podle toho, jak má daný profesor zrovna čas. No nic, potrénujeme naši bdělost :) Tak se dívám, že školu mám až v pátek. Zatím. Uvidíme. :) Paní studijní (mimochodem moc ochotná paní, fakt! studijní referentky z celého světa, spojte se a učte se od ní!) jsem se ptala, jestli, když se ve 22 hodin podívám na rozvrh pro další den a neuvidím žádnou výuku, je možné, že další den po probuzení po opětovném kontrolování rozvrhu zjistím, že musím do školy. Tak to se prý nestává. Takže jakýsi systém tu asi je :)

Aspoň nás budou učit profíci z praxe, kteří netráví veškerý svůj čas na akademické půdě, ale skutečně nám mají co předat! Always look on the bright side of life! :)

Moje škola - INSEEC

Jsem se nějak rozepsala! Pokud jste dočetli až sem, máte můj obdiv :D A taky mě to těší, protože vás můj pobyt z nějakého důvodu zajímá :)

A ještě přidám poslední vzkaz směřujíc domů:
Hlady netrpím a jsou tu na mě hodní :) (btw děkuji za půlkilové balení plněných papriček - mňam!)

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Thajsko - Phuket a Phi Phi

Mangkhut ..nebo tak nějak

Rozcestovaný *2017*