Nákupy po francouzsku

Návštěva Francie bez nákupu oblečení... Cože??

Když jsem dnes seděla v menze se spolužačkama z Tchai-wanu, povídaly jsme si, co už jsme ve městě viděly a kde všude jsme byly. Zatímco já si tu dala kolečko po památkách a významných místech (aspoň se tak teda všechna místa tváří), holky za jejich pobyt stejně nadšeně obíhaly obchodní centra. A když jsem se po společném obědě vydala směrem domů, řekla jsem si, že nákupáky teda taky omrknu :)

Obrázek 1, aby tu nebylo tolik textu pohromadě

Věděla jsem, že jedno z obchodních center je na Place des Grands Hommes, což je obří náměstí, kde místo velkého kruháče uprostřed postavili menší Vaňkovku. Nebo Zlaté jablko, pro zlíňáky :) Navíc to podle Google obrázků vypadalo architektonicky dost zajímavě!

Cestou jsem to vzala přes Place de la Quinconces (na kterém teď sídlí nějaký šílený cirkus - ne, nemám cirkusy ráda a už se těším, až tento "odkočuje" o město dál a to náměstí pak nafotím v celé parádě) a taky kolem La Grand Théâtre a Grand Hôtel de Bordeaux. Byla to vlastně procházka, na které vše, co jsem minula, bylo grand. Francouzská pompéznost v celé parádě. :))

Place de la Quinconces.
A ta obloha tu takto vypadá úplně běžně. 

Le Grand Théâtre

Když jsem dorazila do cíle, nepotřebovala jsem se ani najíst, ani sednout na kafé, ani jsem si zrovna dnes nááhodou nepotřebovala koupit luxusní hodinky a ani jsem nic nepotřebovala v Carrefouru (který je tu na každém rohu). Nic moc dalšího tam na výběr nebylo, takže jsem neodcházela zrovna extra nadšená. Kromě toho exteriéru, ten je fakt poutavý! :)

Les Grandes Hommes zvenku

Les Grandes Hommes zevnitř

Po tomto neúspěšném pokusu o obhlédnutí místních hadříkáren jsem putovala zas jinam a objevila další nákupní místo - Sainte Catherine. Nebyla to žádná uzavřená budova, kde by měl každý obchod prostor 6x9 m, ale bylo to centrum, kde každý obchod měl svou vlastní budovu. Minimálně dvoupatrovou.

Promenade Sainte Catherine

U vstupu do celé této nákupní "arény" stál policista, který mě žádal o poskytnutí tašky k prohlídce (stejně jako předtím při vstupu do Grandes Hommes) a vzhledem k tomu, že u mě nenašli nic nebezpečného a ani zřejmě nejsem podezřelého vzezření (poslední část této věty dám asi na přečtení nějakému cizinci, haha), s policajtovým "Merci" jsem byla propuštěna dovnitř. A pak začal ráj - Soldes 50-70 % křičelo snad z každé výlohy! :D

Je teda pravda, že na nákupech oblečení jsem dlouho nebyla ani v Česku, ale řekla bych, že sortiment je tu jiný. Hezčí. A nepovažuju se za žádnou "shopaholičku" a "nákupnú maniačku", ale když cokoli, co se vám líbí, stojí 9,99 €, tak je to prostě krása :D A to i při přepočítání "na naše" (asi 269,99 Kč). Jo a nedá se platit bezkontaktně, s touto možností platby jsem se zatím setkala jen v tom Carrefouru.

A od teď už budu šetřit. Slibuju.


Obrázek 2, aby tu nebylo tolik textu pohromadě

Mimochodem, jak jsem  psala o těch policajtech, co kontrolují tašky, stejná kontrola se pak opakovala i při vstupu do zkušebních kabinek v každém jednotlivém obchodě. Aspoň teda v každém, který jsem navštívila já. U kabinek jsou navíc ještě instalovány i čipy, které detekují obsah kapes vašich kabátů, bund a beztak i prádla. I brácha mi po cestě do Bordeaux říkal, že jej a jeho přítelkyni při vstupu do obchodů kontrolovali, ale to bylo zase v jiné části Francie. Takže je to tu zavedené plošně.

Doma jsem se pak spolubydlící ptala, jestli je to tu vážně normální a říkala, že po útocích v Paříži se vše dost zpřísnilo. To teda koukám.

A tak nevím, jestli se jedná o nenápadné posunování hranic v ukrajování svobody každého ve jménu vyššího dobra nebo je to vážně efektivní? Protože, dle mého názoru, i kdyby člověk vespod tašky schovával zbraň, nikdo by na to nepřišel (tašky neprohmatávají, jen do nich nahlédají). Ale za chvilku nám taková kontrola třeba bude připadat normální i v restauracích, školách, na procházce.. Člověk si bohužel zvykne na všecko. (Ale na to, že ve škole máme společné wc pro holky i kluky, na to si nezvyknu nikdy!)

A dá se vlastně říct, že nejbezpečnějšími částmi Bordeaux jsou tím pádem nákupní centra. Proto jsem tam taky strávila tolik času, žejo. Z čistě bezpečnostních důvodů! :)

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Thajsko - Phuket a Phi Phi

Mangkhut ..nebo tak nějak

To už jsem tu měsíc??