INSEEC - kapitola sama pro sebe :))

INSEEC, moje škola, si rozhodně zaslouží samostatný článek!


Dneska bude víc textu a míň obrázků. A asi to bude vypadat, že jsem ve špatné náladě, a tak mám potřebu si postěžovat, ale naopak! :) Dneska jsme odprezentovali už konečně POSLEDNÍÍÍ práci a já mám šílenou radost! :D A taky to byl deska celkově poslední vyučovací den, ale z toho mám spíš smíšené pocity... To už tu budu vážně jen týden?

Pro začátek: Musím přiznat, že na UTB jsem byla jednou z těch, co si neustále stěžovali na celý systém, na to, že je toho strašně moc (i když ono vážně občas bylo), a že zkrátka potřebuju vyjet někam do civilizace - poznat jak to funguje jinde.

Zpětně se musím pousmát nad těmito dřívějšími "vysoce sofistikovanými" domněnkami, které byly založené na... na čem vlastně byly založené, když člověk nemá žádnou jinou zkušenost a nemůže relevantně srovnávat?

Jak se říká - člověk často nedostane to, po čem touží, ale to, co potřebuje. A já vím, že jsem rozhodně potřebovala zažít INSEEC. Po 4 měsících zdejšího pobytu: Važ si toho, co máš doma! :D

INSEEC


Školní systém je tu trochu komplikovanější a myslím, že nikdo, komu jsem se snažila jej vysvětlit, to nakonec nepochopil - ale já se vůbec nedivím! :D

Francouzské motto, které se tu úspěšně aplikuje na všechno: Proč to dělat jednoduše, když to jde složitě?

Zkrátka: Každý předmět, je tu rozdělený na 3 samostatné pod-předměty, které jsou vyučované různými profesory v 15 hodinových blocích a které začaly a končily v různých obdobích mého pobytu. A každý tento pod-předmět byl zakončen seminárkou/prezentací/zkouškou - v nejlepším případě kombinací všeho :) To všechno jen proto, abychom dostali 1/3 celkové známky 1 předmětu!

A protože vizualizace vládne korporátním světem :D udělala jsem malý grafický přehled:



Snad už je teď aspoň trochu jasné, co je co a co patří kam (a i kdyby to jasné nebylo, neva :)). Sama jsem se v tom občas ztrácela a často, když jsme se bavili s děckama ve škole, rozhovor vypadal nějak takhle:
- Jaké všechny analýzy se po nás vlastně chtějí v té seminárce?
- V jaké?
- V té do marketingu.
- Do jakého marketingu?

Mimochodem splnit takový plán vypadá z časového hlediska asi takhle:


.......................................................


Další věc: Sami učitelé nám přesně nedokážou přiblížit, co bude obsahem závěrečné zkoušky, protože naši vyučující ty testy netvoří. Sestavují je nějací lidi v Paříži centrálně pro všechny francouzské INSEEC školy (kromě Paříže a Bordeaux je jeden ještě i v Lyonu a Chambéry) a já pevně věřím, že ví, co bylo obsahem našich přednášek a testy tomu budou odpovídat. Já už bych se nedivila ničemu :D

A víte co? Domácí univerzita mé kamarádky z Německa jí psala e-mail, že obdrželi strašně moc stížnostních recenzí na INSEEC (nee, vážně?), a že se jí omlouvají, jestli Erasmus neplní její očekávání :D Takže tohle je zpráva pro všechny, co se chystají na výjezd - nepodceňujte pročítání recenzí vaší vytipované školy! :D

Ještě je tu pár dalších věcí, které jsou na škole vážně hodně nevychytané, ale myslím, že článek už je teď dostatečně negativní a to já nerada! :D

Ale nechci to brát jako stěžování si, že je toho tolik, přece jen jsme tu na studijním pobytu, žejo! Spíš nás štve fakt, že to zabere dooost volného času, který bychom si se spolužáky přáli trávit třeba výlety do okolí, když už jsme se jednou pro Erasmus rozhodli, a když už jsme tady. Ale co nezabije, to posílí - beru to tak! :)

Teď se mi vybavuje věta studijní referentky na UTB, která mi řekla, že Francie je zajímavá volba země pro Erasmus, ale že uvidím sama. Teď už vím, co za tím bylo! :D Ale i kdyby mě od toho vyloženě odrazovala - mám přece svoji hlavu, svoji touhu a přes to vlak nejede, žejo! Jaképak rady moudřejších a zkušenějších! :D A dobře mi tak! :D Stejně si myslím, že kdybych se měla rozhodovat znovu s tím, že vím, co mě čeká, možnáááá bych jela zase sem. Už jen pro tu lekci :)

Musím ale podotknout, že v Bordeaux je hodně univerzit a hodně vysokých škol. INSEEC je škola soukromá, a tak má i ta vlastní jedinečná pravidla. Rozhodně nemůžu říct, že nedoporučuju studovat v celé Francii nebo v celém Bordeaux! Mluvím jen a pouze o mé zkušenosti s INSEECem a o tom, že někdy je dobré na ty rady "starších a zkušenějších" vážně dát a ušetřit si nervy :)

Každopádně je na čase se učit na 3 závěrečné středeční zkoušky, a to hned z několika důvodů:
  • ať mám splněno
  • ať si dovezu dostatečný počet kreditů
  • ať si můžu nechat celý školní Erasmus příspěvek (protože kdybych peníze měla vracet... ehm, nemám z čeho :D) 
  • a hlavně ať jsem nechutně moc chytrá!

Tak mi držte palce, prosím! :)



Komentáře

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Thajsko - Phuket a Phi Phi

Mangkhut ..nebo tak nějak

V našem doupěti